I Believe It Will

img_6552

never early , never late

I  just need to be more patient

I need to have more faith in this universe

………….

I believer it will

 

Advertisements

in my dreams

img_7094

Its alright…

I’ll see you in my dreams

Hold you in my dreams

Still, I feel the thrill of your charms

Its alright…

though the days are long

happiness that used to be

soon my eyes will close

I’ll see you in my dreams

Snippets

From my-daily photos ,to my first onigiri for Bazyl ,to meet new friends ,to eat and eat , to bazyl’s 1st day of school , to cousin and friends who visited over the past few days ,to excursion day of Bazyl’s school ( I share more photos about it later ) ,to hike ,to my-unimportant-selfie in the mirror ( but hey..its one of my way to be happy, I can control what pic I take, hah !! ;p ) ,to the weekend , to the simple ordinary moments with my family. I’m Thankful for this life I share with them.

Nisadanchicco-berdua1IMG_6306

Nisadanchicco-berdua1IMG_5983-sideIMG_5971-sideIMG_6145-side

IMG_6158-sideNisadanchicco-berdua1IMG_6064-side

Nisadanchicco-berdua1IMG_6177-side

Nisadanchicco-berdua1IMG_6299-side

IMG_6077-side

Nisadanchicco-berdua1IMG_6032-side

 

 

Thank You, Friends !!!

IMG_6045

I really cant say thank you  enough  for the kind comments and support for last post as I’ve shared about my feeling! still motivate myself  to be  more grateful with everything in my life  and rip this flat mood away !!

I appreciate you more than you know. Sorry that I couldn’t reply each of the comments, due to the limited time .(  Stuck in a daily routine is killing me, softly. Really !! ...ohh you have no Idea  !!!  and yess…new activities which is taking bazyl to and from school.  I will share about it soon !! *fingerscrossed*

Thank you again! and thanks for reading…until then !!

 

Ps : took a walk home from Bazyl’s first field trip yesterday and I snapped this pretty yellow flower.I know this photo not related with my “thank you” posting but who cares… ;p

Ibadah Haji

 

Sebelumnya, selamat hari raya Idul Adha buat teman2 yang merayakanya. Baca berita mengenai Ibadah Haji tahun ini sedih banget ya 😦 Mulai dari faktor cuaca yang ekstrim, kebakaran, Crane yang jatuh dan yang paling update kemarin mengenai tragedi Mina , again..oh my 😦

kayanya Tahun ini para Jamaah haji disana benar-benar deh cobaanya berat banget. Kita aja yang liat beritanya sampai speechless apalagi mereka yang sedang menjalankan Rukun Islam ke 5 ini. mengenai tragedi Mina ini..sampai hari ini udah sekitar 1500 jiwa yang menjadi korban. meliputi korba luka maupun meninggal dunia. gak kebayang gimana itu situasi disana ketika para jamaah haji saling berhimpitan, dorong dan akhirnya terinjak. liat di Tv aja ngeri banget 😦 Waktu tragedi crane collapse yang di mekkah itu, gue sempat nonton salah satu video amatir menjelang detik2 robohnya. serem banget kan ..!!! udahlah suasana buram karena badai pasir yang cukup mencekam, angin yang dasyat buat suasana makin seram. Mungkin dipikiran orang2 tersebut kiamat kali ya. terdengar orang2 pada menyerukan Allah Akbar dimana2, SubhanAllah ..They died in mekka in front of kabah while worshipping Allah..May Almighty Allah grant them all..they will rest eternally in Jannah. Insya Allah.

Sebenarnya diluar tragedi2 tersebut juga banyak cerita2 yang sering kita dengar ketika para jamaah haji melaksanakan ibadah ini. hal2 yang diluar logika kita.katanya apapun yang kita kerjakan selama didunia ini bakal tercermin atau dibalas dengan hal hal yang tak terduga dan kejadian ketika melaksanakan ibadah Haji disana.  Entahlah hanya Tuhan yang tau..

Sengeri apapun berita yang ada mengenai kondisi seputaran Ibadah Haji gak menyurutkan niat kita pastinya sebagai muslim untuk  menginjakan kaki di Rumah Allah, menyaksikan dengan mata kepala sendiri memasuki Al-Baitullah al-Haram,bertawaf di sekelilingnya, melihat indahnya ka’bah ,sujud depan ka’bah..duh nulis gini aja gue  pengen mewek deh :’)

Perjalanan Haji memang merupakan perjalanan ibadah spritual kita sebagai umat Muslim demi mendapatkan kepuasan jiwa dan menambah dekat dengan sang pencipta. Bukan perjalanan piknik biasa untuk sebuah kepuasan duniawi karena gengsi dll, justru kepuasan duniawi dikorbankan dalam rangka mendapatkan kepuasan yang lebih tinggi. walaupun ditempat asal kita adalah si kaya , miskin, pejabat,artis,sosialita or apapun.. ketika melaksanakan haji semua mengarah pada persamaan derajat. kita sama dimata Tuhan .Haji dalam Islam memang memiliki nilai lebih si, tapi dilaksanakan ketika memang kita mampu baik secara fisik maupun materi (tidak juga dengan berhutang) ..

Semoga kita semua bisa mendapatkan kesempatan untuk bertamu  dan bersujud di rumah Allah ya. Dan juga buat saudara kita yang sedang melakukan ibadah haji  semoga diberikan kelancaran, kesehatan dan keselamatan dan berkah dari Allah sehingga bisa menjadi Haji yang Mabrur dan bisa direalisasikan dalam kehidupan sehari harinya. aminn

 

 

 

 

Give up the perfect life for happy life

image1(1)

I used to be obsessed with being the perfect mama, being a happy mama and so on. If I wasn’t the best at something, I couldn’t sleep at night. I became such a bitch. Becoming good alone is not acceptable because there was always room to be better. I was easily dissatisfied and disappointed in myself. Not to mention that i cry easily. Yeahh am such a crybaby.

But I’ve learnt that not everything could be perfect. Joy can come from tiniest things. Like when Bazyl came into my lap and said “I wanna hug, big hug”. This small moment can bring extraordinary life for me!! And am sure that all mama in the world can agree with this magical feeling.

Everyday is a good opportunity for me to be a better person, can bring out the best of me too!

sometime as a society, we’re busy chasing extraordinary moments. instead we’re focused with the everyday-ordinary-moment in life.Well, I guess, in the end..happiness is about a moment-to-moment choice.

So with this post I would like to share a quote that I read a few days ago, “Just give up the perfect life for happy life, so you will respect the way you are, and how you doing something in life”

and its such a good reminder for me as a human, wife and Mama..